Τρίτη 27 Μαΐου 2014

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ του Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου και του Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου


Κ Ο Ι Ν Η  Δ Η Λ Ω Σ Ι Σ
          Ὡς οἱ ἀείμνηστοι προκάτοχοι  ς aristesλομαἡμῶν Πάπας Παῦλος   Στ´ καί Οἰκουμενικός Πατριάρχης Ἀθηναγόρας, οἱ ὁποῖοι συνηντήθησαν εἰς Ἱεροσόλυμα πρό πεντήκοντα ἐτῶν, οὕτω καί ἡμεῖς, Πάπας Φραγκῖσκος καί Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ἀπεφασίσαμεν νά συναντηθῶμεν εἰς τήν Ἁγίαν Γῆν, «ὅπου ὁ κοινός ἡμῶν Λυτρωτής, Χριστός ὁ Κύριος ἡμῶν, ἔζησεν, ἐδίδαξεν, ἀπέθανεν, ἀνέστη καί ἀνελήφθη εἰς τούς οὐρανούς, ὅθεν ἀπέστειλε τό Ἅγιον Πνεῦμα ἐπί τῆς πρώτης Ἐκκλησίας»[1].
          1. Ἡ συνάντησις ἡμῶν, μία εἰσέτι συνάντησις τῶν Ἐπισκόπων τῶν Ἐκκλησιῶνγιον πνΠ﷽﷽ Ρώμης καί Κωνσταντινουπόλεως, ἱδρυθεισῶν ὑπό τῶν δύο αὐταδέλφων Ἀποστόλων Πέτρου καί γιον πνΠ﷽﷽Ἀνδρέου, εἶναι πηγή  πνευματικῆς χαρᾶς δι᾽ ἡμᾶς. Παρέχει μίαν εὐκαιρίαν ὑπό τῆς Θείας Προνοίας νά σκεφθῶμεν ἐπί τῆς βαθύτητος καί αὐθεντικότητος τῶν ὑφισταμένων δεσμῶν, καρποῦ μιᾶς πλήρους χάριτος πορείας, εἰς τήν ὁποίαν μᾶς ὡδήγησεν ὁ Κύριος ἀπό τῆς εὐλογημένης ἐκείνης ἡμέρας πρό πεντήκοντα ἐτῶν.

          2. Ἡ ἀδελφική ἡμῶν συνάντησις σήμερον εἶναι  ἕν νέον καί ἀναγκαῖον βῆμα εἰς τήν πορείαν πρός τήν ἑνότητα, πρός τήν γιον πνΠ﷽﷽γιον πνΠ﷽﷽ὁποίαν μόνον τό Ἅγιον Πνεῦμα δύναται νά μᾶς ὁδηγήσῃ, ἐκείνην τῆς κοινωνίας ἐν νομίμῳ ποικιλίᾳ. Ἀναλογιζόμεθα μετά βαθείας εὐγνωμοσύνης τά βήματα, τά ὁποῖα ὁ Κύριος μᾶς ἐνίσχυσεν ἤδη νά πραγματοποιήσωμεν. Ὁ ἐναγκαλισμός ὁ ὁποῖος ἀντηλλάγη μεταξύ τοῦ Πάπα Παύλου Στ´ καί τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου ἐδῶ εἰς τήν Ἱερουσαλήμ, μετά ἀπό αἰῶνας σιωπῆς, ἤνοιξε τόν δρόμον διά μίαν ἱστορικήν χειρονομίαν, τήν ἐξάλειψιν ἀπό τήν μνήμην καί ἀπό τοῦ μέσου τῆς Ἐκκλησίας τῶν πράξεων τῶν ἀμοιβαίων ἀναθεμάτων τοῦ 1054. Τοῦτο ἀκολούθησεν ἡ ἀνταλλαγή ἐπισκέψεων μεταξύ τῶν ἀντιστοίχων Ἑδρῶν Ρώμης καί Κωνσταντινουπόλεως, ἡ ἀλληλογραφία καί, ἀργότερον, ἡ ἀπόφασις, ἡ ὁποία ἀνηγγέλθη ὑπό τῶν ἀοιδίμων Πάπα Ἰωάννου Παύλου Β´ καί Πατριάρχου Δημητρίου, ὅπως ἀρχίσῃ θεολογικός διάλογος ἀληθείας μεταξύ Ρωμαιοκαθολικῶν καί Ὀρθοδόξων. Κατά τά ἔτη ταῦτα, ὁ Θεός, ἡ πηγή πάσης εἰρήνης καί ἀγάπης, μᾶς ἐδίδαξε νά σεβώμεθα ἀλλήλους ὡς μέλη τῆς χριστιανικῆς οἰκογενείας, ὑπό τόν ἕνα Κύριον καί Σωτῆρα Ἰησοῦν Χριστόν καί νά ἀγαπῶμεν ἀλλήλους, ὥστε νά δυνηθῶμεν νά ὁμολογήσωμεν τήν πίστιν μας εἰς τό ἴδιον Εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ, ὅπως παρελήφθη ὑπό τῶν Ἀποστόλων καί ἐξεφράσθη καί μετεδόθη εἰς ἡμᾶς ὑπό τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας. Ἐνῷ γνωρίζομεν πλήρως  ὅτι δέν ἔχομεν φθάσει εἰς τόν σκοπόν τῆς πλήρους κοινωνίας, ἐπιβεβαιοῦμεν σήμερον τήν δέσμευσίν μας νά συνεχίσωμεν βαδίζοντες ἀπό κοινοῦ πρός τήν ἑνότητα, διά τήν ὁποίαν προσηυχήθη  κ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ ὁ Κύριος πρός τόν Πατέρα «ἵνα πάντες ἕν ὦσιν» (Ἰωάν. 17,21).
          3. Ἐν πλήρει συνειδσει ﷽﷽﷽﷽﷽﷽ήσει ὅτι ἡ ἑνότης ἐκδηλοῦται ἐν τῇ ἀγάπῃ τοῦ Θεοῦ καί τῇ ἀγάπῃ τοῦ πλησίον, προσβλέπομεν ἐν ἐντόνῳ προσδοκίᾳ εἰς τήν ἡμέραν, κατά τήν ὁποίαν θά μετάσχωμεν, τελικῶς, ἀπό κοινοῦ εἰς τό εὐχαριστιακόν δεῖπνον. Ὡς χριστιανοί, καλούμεθα νά ἑτοιμασθῶμεν νά λάβωμεν τό δῶρον τοῦτο τῆς Εὐχαριστιακῆς κοινωνίας, συμφώνως πρός τήν διδασκαλίαν τοῦ Ἁγίου Είρηναίου τοῦ Λουγδούνου[2], διά τῆς ὁμολογίας τῆς μιᾶς πίστεως, ἐμμένοντες ἐν τῇ προσευχῇ, τῇ ἐσωτερικῇ μετανοίᾳ, τῇ ἀνακαινώσει τῆς ζωῆς καί τῷ ἀδελφικῷ διαλόγῳ. Διά τῆς κατορθώσεως τοῦ ἐλπιζομένου τούτου στόχου, θά φανερώσωμεν εἰς τόν κόσμον τήν ἀγάπην τοῦ Θεοῦ, διά τῆς ὁποίας ἀναγνωριζόμεθα ὡς ἀληθινοί μαθηταί τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ (πρβλ. Ἰωαν. 13, 35).
          4. Πρός τόν σκοπόν αὐτόν, ὁ θεολογικός διάλογος, τόν ὁποῖον ἔχει ἀναλάβει ἡ Μικτή Διεθνής Ἐπιτροπή, προσφέρει θεμελιώδη συμβολήν εἰς τήν προσπάθειαν διά πλήρη κοινωνίαν μεταξύ Ρωμαιοκαθολικῶν καί Ὀρθοδόξων. Κατά τήν διάρκειαν τῶν χρόνων, οἱ ὁποῖοι ἠκολούθησαν, ἐπί τῶν Παπῶν Ἰωάννου Παύλου Β´ καί Βενεδίκτου ΙΣΤ´, καί Πατριάρχου Δημητρίου, ἡ πρόοδος τῶν θεολογικῶν συναντήσεων ὑπῆρξεν οὐσιαστική. Σήμερον ἐκφράζομεν τήν ἐγκάρδιον ἐκτίμησιν διά τά μέχρι τώρα ἐπιτευχθέντα, καθώς καί διά τάς τρεχούσας προσπαθείας. Ταῦτα οὐδόλως ἀποτελοῦν ἁπλῆν θεωρητικήν ἄσκησιν, ἀλλ᾽ ἄσκησιν ἐν τῇ ἀληθείᾳ καί τῇ ἀγάπῃ, ἡ ὁποία ἀπαιτεῖ διαρκῶς βαθυτέραν γνῶσιν τῶν παραδόσεων ἑνός ἑκάστου, διά νά κατανοήσωμεν αὐτάς καί νά μάθωμεν ἐξ αὐτῶν. Οὕτω, βεβαιοῦμεν διά μίαν εἰσέτι φοράν ὅτι ὁ θεολογικός διάλογος δέν ἐπιζητεῖ ἕνα ἐλάχιστον κοινόν παρανομαστήν, ἐπί τοῦ ὁποίου νά ἐπιτευχθῇ συμβιβασμός, ἀλλά πρόκειται μᾶλλον περί τῆς ἐμβαθύνσεως εἰς τήν κατανόησιν συνόλου τ ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽Του, μιῆς ἀληθείας, τήν ὁποίαν ὁ  Χριστός  παρέδωκεν εἰς τήν Ἐκκλησίαν Του, μιᾶς ἀληθείας, τήν ὁποίαν οὐδέποτε παύομεν νά κατανοῶμεν καλλίτερον καθώς ἀκολουθοῦμεν  τάς ὁδηγίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Οὕτω, βεβαιοῦμεν ἀπό κοινοῦ ὅτι ἡ πιστότης μας εἰς τόν Κύριον ἀπαιτεῖ ἀδελφικήν συνάντησιν καί ἀληθῆ διάλογον. Μία τοιαύτη ἀναζήτησις δέν μᾶς ἀπομακρύνει ἀπό τήν ἀλήθειαν· μᾶλλον, διά τῆς ἀνταλλαγῆς τῶν δωρεῶν, διά τῆς καθοδηγήσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, θά μᾶς ὁδηγήσῃ εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν (πρβλ. Ἰω. 16, 13).
          5. Παρά ταῦτα, καθώς πορευόμεθα πρός τήν πλήρη κοινωνίαν ἔχομεν ἤδη τό καθῆκον νά προσφέρωμεν κονήν μαρτυρίαν τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πρός ὅλους τούς ἀνθρώπους συνεργαζόμενοι εἰς τήν ὑπηρεσίαν τῆς ἀνθρωπότητος, ἰδιαιτέρως διά τῆς ὑπερασπίσεως τῆς ἀξιοπρεπείας τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου εἰς ὅλα τά στάδια τῆς ζωῆς καί τῆς ἁγιότητος τῆς οἰκογενείας τεθεμελιωμένης ἐπί τοῦ γάμου, τῆς προωθήσεως τῆς εἰρήνης καί τοῦ κοινοῦ καλοῦ, καί διά τῆς ἀνταποκρίσεως εἰς τήν ὀδύνην, ἡ ὁποία ἐξακολουθεῖ νά πλήττῃ τόν κόσμον μας. Ἀναγνωρίζομεν ὅτι ἡ πεῖνα, ἡ πτωχεία, ἡ ἀμάθεια, ἡ ἄνισος διανομή τῶν ἀγαθῶν πρέπει συνεχῶς νά ἀντιμετωπίζωνται. Ἀποτελεῖ καθῆκον μας νά ἐπιζητῶμεν τήν οἰκοδόμησιν ἀπό κοινοῦ μιᾶς δικαίας καί ἀνθρωπίνης κοινωνίας, εἰς τήν ὁποίαν κανείς δέν θά αἰσθάνεται ἀποκλεισμένος καί περιθωριοποιημένος.
          6. Εἶναι βαθεῖα πεποίθησίς μας ὅτι τό μέλλον τῆς ἀνθρωπίνης οἰκογενείας ἐξαρτᾶται ἐπίσης ἀπό τό πῶς προστατεύομεν -μετά συνέσεως καί συμπαθείας καί μετά δικαιοσύνης- τό δῶρον τῆς κτίσεως, τό ὁποῖον ὁ Δημιουργός μᾶς ἐνεπιστεύθη. Οὕτως, ἀναγνωρίζομεν ἐν μετανοίᾳ τήν ἐσφαλμένην κακομεταχείρισιν τοῦ πλανήτου μας, ἡ ὁποία ἰσοδυναμεῖ πρός ἁμαρτίαν εἰς τά ὄμματα τοῦ Θεοῦ. Βεβαιοῦμεν τήν εὐθύνην μας καί τήν ὑποχρέωσίν μας νά ἀναπτύξωμεν αἴσθημα ταπεινότητος καί ἐγκρατείας, ὥστε ὅλοι νά δύνανται νά αἰσθάνωνται τήν ἀνάγκην νά σέβωνται τήν δημιουργίαν καί νά τήν προστατεύουν μέ φροντίδα. Ἀπό κοινοῦ ὑποσχόμεθα τήν δέσμευσίν μας νά καλλιεργήσωμεν τήν συνείδησιν τῆς φροντίδος διά τήν δημιουργίαν καί τήν μέριμναν διά τήν προστασίαν της, ἐν ὄψει τῆς ἀρνήσεως καί τῆς ἀγνοίας· ἀπευθυνόμεθα πρός πάντα ἄνθρωπον καλῆς θελήσεως νά σκεφθῇ τρόπους διαβιώσεως ὀλιγώτερον σπατάλους καί περισσότερον λιτούς, ἐπιδεικνύοντες μικροτέραν πλεονεξίαν καί περισσοτέραν γενναιοδωρίαν διά τήν προστασίαν τοῦ κόσμου τοῦ Θεοῦ καί πρός ὄφελος τοῦ λαοῦ Του.
          7. Ὑπάρχει ἐπίσης ἐπείγουσα ἀνάγκη δι᾽ ἀποτελεσματικήν καί δεσμευτικήν συνεργασίαν τῶν χριστιανῶν πρός τόν σκοπόν τῆς ἐξασφαλίσεως παντοῦ τοῦ δικαιώματος τῆς δημοσίας ἐκφράσεως τῆς πίστεως καί τῆς δικαίας μεταχειρίσεως κατά τήν προώθησιν ἐκείνου, τό ὁποῖον ὁ Χριστιανισμός ἐξακολουθεῖ νά προσφέρῃ εαν ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ινωνἰς τήν σαν ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ινωναν ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ινωνύγχρονον κοινωνίαν καί τόν πολιτισμόν. Ἐπ᾽ αὐτοῦ, καλοῦμεν ὅλους τούς χριστιανούς νά προωθήσουν αὐθεντικόν διάλογον μετά τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλάμ καί ἄλλων θρησκευτικῶν παραδόσεων. Ἀδιαφορία καί ἄγνοια δύνανται νά ὁδηγήσουν μόνον εἰς ἔλλειψιν ἐμπιστοσύνης καί δυστυχῶς ἀκόμη καί εἰς σύγκρουσιν.
          8. Ἀπό τήν ἁγίαν ταύτην πόλιν τῆς Ἱερουσαλήμ ἐκφράζομεν τήν κοινήν μας βαθεῖαν ἀνησυχίαν διά τήν κατάστασιν τῶν χριστιανῶν τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καί τό δικαίωμά των νά παραμένουν πλήρεις πολῖται τῶν χωρῶν καταγωγῆς των. Ἐν ἐμπιστοσύνῃ στρεφόμεθα πρός τόν παντοδύναμον καί φιλεύσπλαχνον Θεόν προσευχόμενοι διά τήν εἰρήνην εἰς τήν Ἁγίαν Γῆν καί τήν Μέσην Ἀνατολήν ἐν γένει. Ἰδιαιτέρως προσευχόμεθα διά τάς Ἐκκλησίας εἰς τήν Αἴγυπτον, τήν Συρίαν καί τό Ἰράκ, αἱ ὁποῖαι ὑπέφεραν περισσότερον σοβαρῶς ἐξ αἰτίας τῶν προσφάτων γεγονότων. Ἐνθρρύνομεν ὅλας τάς πλευράς ἀνεξαρτήτως θρησκευτικῶν πεποιθήσεων νά συνεχίσουν ἐργαζόμενοι διά τήν καταλλαγήν καί τήν δικαίαν ἀναγνώρισιν τῶν δικαιωμάτων τῶν λαῶν. Εἴμεθα πεπεισμένοι ὅτι δέν εἶναι τά ὅπλα, ἀλλά ὁ διάλογος, ἡ συγχώρησις καί ἡ καταλλαγή, τά μόνα δυνατά μέσα διά τήν ἐπίτευξιν τῆς εἰρήνης.
          9. Εἰς μίαν ἱστορικήν συγκυρίαν χαρακτηριζομένην ἀπό βίαν, ἀδιαφορίαν καί ἐγωϊσμόν, πολλοί ἄνδρες καί γυναῖκες σήμερον αἰσθάνονται ὅτι ἔχουν χάσει τόν προσανατολισμόν των. Ἀκριβς ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ῶς διά τῆς κοινῆς μαρτυρίας μας πρός τήν καλήν ἀγγελίαν τοῦ πον ﷽﷽﷽﷽﷽﷽ρικΕὐαγγελίου θά ἠδυνάμεθα νά βοηθήσωμεν τούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς μας νά ἀνακαλύψουν τόν δρόμον, ὁ ὁποῖος ὁδηγεῖ εἰς τήν ἀλήθειαν, τήν δικαιοσύνην καί τήν εἰρήνην. Ἡνωμένοι εἰς τάς προθέσεις μας καί ἀναμιμνησκόμενοι τό παράδειγμα πρό πεντήκοντα ἐτῶν ἐδῶ εἰς τήν Ἱερουσαλήμ τοῦ Πάπα Παύλου Στ´ καί τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, καλοῦμεν ὅλους τούς χριστιανούς, καθώς καί πιστούς κάθε θρησκευτικῆς παραδόσεως καί ὅλους τούς ἀνθρώπους καλῆς θελήσεως, νά ἀναγνωρίσουν τό ἐπεῖγον τῆς ὥρας ταύτης, τό πον ﷽﷽﷽﷽﷽﷽ρικὁποῖον μᾶς ὑποχρεώνει νά ἐπιζητήσωμεν τήν καταλλαγήν καί ἑνότητα τῆς ἀνθρωπίνης οἰκογενείας, μέ πλήρη σεβασμόν πρός τάς νομίμους διαφοράς, διά τό καλόν ὅλης τῆς ἀνθρωπότητος καί τῶν γενεῶν τοῦ μέλλοντος.
          10. πον ﷽﷽﷽﷽﷽﷽ρικἈναλαμβάνοντες τό κοινόν  προσκύνημα εἰς τόν τόπον ὅπου ὁ ἴδιος ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός ἐσταυρώθη, ἐτάφη καί ἀνέστη, πάλιν, ταπεινῶς παραθέτομεν εἰς τήν μεσιτείαν τῆς Παναγίας καί Ἀειπαρθένου Μαρίας τά μελλοντικά ἡμῶν βήματα εἰς τήν ὁδόν πρός τήν πληρότητα τῆς κοινωνίας, ἐμπιστευόμενοι ὁλόκληρον τήν ἀνθρωπίνην οἰκογένειαν εἰς τήν ἄπειρον ἀγάπην τοῦ Θεοῦ.
πον ﷽﷽﷽﷽﷽﷽ρικ          «Εὐλογήσαι ὑμᾶς Κύριος καί φυλάξαι ὑμᾶς· ἐπιφάναι Κύριος τό πρόσωπον αὐτοῦ ἐφ᾽ ὑμᾶς καί ἐλεήσαι ὑμᾶς καί δώῃ ὑμῖν εἰρήνην (Ἀριθμ. 6, 25-26)».

Ὁ Πάπας Ρώμης                       Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης
  [ὑπογραφή]                             [ὑπογραφή]

Φραγκῖσκος                              Ὁ Κωνσταντινούπολεως Βαρθολομαῖος


[1] Κοινόν ἀνακοινωθέν Πάπα Παύλου Στ´ καί Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, δημοσιευθέν μετά τήν συνάντηPG7, 1028()ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠ ΑΡΙΘΜ. ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΙΝσίν των τῆς 6ης Ἰανουαρίου 1964. 

[2] Κατά Αἱρέσεων, IV, 18, 5 (PG 7, 1028)

27 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να δώσει ο Τρισάγιος Θεός όλοι αυτοί οι φιλόθεοι οραματισμοί των δύο Προκαθημένων και του πληρώματος της Εκκλησίας να γίνουν πραγματικότητα.
Αμήν.

Αριμαθαίος είπε...

Αυτό που για τον κοινό νου φαίνεται τόσο απλό και τόσο αυτονόητο, ότι δηλαδή οι χριστιανοί (Ορθόδοξοι και Ρωμαιοκαθολικοί) όπως και όλοι οι άνθρωποι έχουν καθήκον να συνομιλούν, να συνυπάρχουν, να συνδιαλέγονται, να δρουν από κοινού σε θέματα που αφορούν το κοινό καλό, γίνεται κάποιος φορές μείζον θεολογικό θέμα για κάποιους άλλους. Η τόσο απλή κίνηση συναντήσεως και συζητήσεως του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου με τον Πάπα Ρώμης κ. Φραγκίσκου θεωρείται «προδοσία» και «ξεπούλημα» των οσίων και των ιερών της πίστεως. Δυστυχώς υπήρξαν και τώρα οι ολίγοι που κάνουν θόρυβο για την κοινή αυτή συνάντηση των Ιεροσολύμων για την ενότητα της εκκλησίας και την υπέρβαση του σκανδάλου του σχίσματος! Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε την ερμηνεία που δίνει ο Θεόδωρος Στουδίτης για τον όρο αιρετικός: «…ότι αιρετικούς ο αποστολικός κανών εκείνους έφη, τους μη εις όνομα Πατρός και Υιού και Αγίου Πνεύματος βαπτισθέντας ή βαπτίζοντας. Και τούτο εκ θείας φωνής του Μεγάλου Βασιλείου διδασκόμεθα…» (Θεοδώρου Στουδίτου, Επιστολή 40, PG 991052)[3]. Μακάρι να έλθει η Άγια και ευλογημένη στιγμή που θα ξεπεραστούν τα εμπόδια και η Εκκλησία θα επανέλθει στην παλαιά ενότητα. Ο Πατριάρχης μας διακήρυξε: «Η Μήτηρ μας Εκκλησία, το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, ως διαυγής Πηγή του Ορθοδόξου Δόγματος και του Ορθοδόξου Ήθους, ως άλλο Φρέαρ του Ιακώβ, έχει την πληρότητα της αγνότητος της σωστικής αληθείας».
ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΔΕΗΘΩΜΕΝ
«Παρακαλώ δε υμάς, αδελφοί, δια του ονόματος του Κύριου ημών Ιησού Χριστού, ίνα το αυτό λέγητε πάντες, και μη η εν υμίν σχίσματα, ήτε δε κατηρτισμένοι εν τω αυτώ νοΐ και εν τη αυτή γνώμη» (Α´ Κορ. Α´ 10).

Ανώνυμος είπε...

Ιστορική συνάντηση.
Ευχή μας τα όσα υπέγραψαν να γίνουν πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

Το διάβασα στο Amen.gr και το μεταφέρω για να το διαβάσου όλοι αυτοί που βλέπουν φαντάσματα και προκαλούν αγωνία και σύγχυση στον κόσμο που το μόνο που γνωρίζει είναι να ανάβει το κεράκι του.
«Με τον Βαρθολομαίο συζητήσαμε σαν αδέλφια, έχουμε μια σχέση αγάπης». Με τα λόγια αυτά ο Πάπας Φραγκίσκος απάντησε στους δημοσιογράφους που τον ρώτησαν στο αεροπλάνο κατά την επιστροφή του στη Ρώμη από τους Αγίους Τόπους για την σχέση του με τους Ορθοδόξους. Ήταν ένας πρώτος απολογισμός της συναντήσεως και των συζητήσεων που είχε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα, 50 χρόνια μετά την πρώτη συνάντηση των
«Με τον Βαρθολομαίο συζητήσαμε για την ένωση, που μπορεί να επιτευχθεί με την από κοινού πορεία, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να την πετύχουμε με μια Διάσκεψη Θεολόγων», είπε ο Πάπας Φραγκίσκος στους δημοσιογράφους σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας La Stampa. «Συζητήσαμε ώστε να γίνει κάτι και για το θέμα του Πάσχα. Είναι αστείο να ρωτάς πες μου ο Χριστός σου πότε ανασταίνεται; Ο δικός μου την επόμενη εβδομάδα. Ο δικός μου αντιθέτως αναστήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Με τον Βαρθολομαίο συζητάμε σαν αδέλφια, έχουμε μια σχέση αγάπης, λέει ο ένας στον άλλο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σε θέματα διοίκησης. Μιλήσαμε αρκετά για θέματα οικολογίας, να κάνουμε κάτι από κοινού γι'αυτό το θέμα».

Ανώνυμος είπε...

Χορτάσαμε από κοινές δηλώσεις και διαπιστώσεις προσέγγισης. Να προχωρήσουν στο Κοινό Ποτήρι για να έλθει η ενότητα η οποία υπάρχει στον κόσμο αλλά όχι στην ηγεσία. Όλοι μας ενός Πατέρα είμαστε παιδιά και αυτός μια Εκκλησία μας άφησε. Όλα τα υπόλοιπα είναι εκτός.

Ανώνυμος είπε...

Τόσα χρήματα που χαραμιστήκαν για τις εκδηλώσεις και όλων αυτών που πήγαν εκεί να τα δίνανε στην φτωχολογιά που πεινά.

Θαλασσινός είπε...

Πυρκαγιά ξέσπασε τις πρώτες πρωινές στο Σπήλαιο της Γέννησης στη Βηθλεέμ σήμερα 27/5.

Ο μητροπολίτης Καπιτωλιάδος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ανέφερε ότι η φωτιά προκλήθηκε πιθανόν από αναμμένο καντήλι. Όπως είπε, καταστράφηκαν τα καλύματα που βρίσκονται στην Αγία Τράπεζα του προσκηνύματος.

Στον χώρο έχει δημιουργηθεί αποπνικτική ατμόσφαιρα λόγω των καπνών και είναι αμφίβολο αν θα μπορούν σήμερα και αύριο να επισκέπτονται οι προσκηνυτές τη βασιλική της Γέννησης, στο υπόγειο της οποίας βρίσκεται το Σπήλαιο.
Λέτε να είναι Θεοσημεία, από την ασέβεια που έλαβε χώρα στην Αγία Γη??
Είχαμε τον Σεισμό χάδι του Σαββάτου 6,3 απ άκρη σε άκρη στην Ελλάδα στο ρήγμα της Ανατολίας κατά τους Σεισμολόγους, (θα έλεγα είναι΄το Μέγα Ρήγμα μεταξύ Ανατολής δηλαδή Ορθοδοξίας και Αιρετικής Δύσης)!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς που υπάρχει ευρύτητα πνεύματος και από τον Φραγκίσκο. Καλύτερες μέρες θα έλθουν για την χριστιανική ενότητα από του σπουδαίους αυτούς Πατριάρχες της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης. Σπουδαία και η συμβολή του Πατριάρχη Ιεροσολύμων που υπήρξε υπέροχος οικοδεσπότης.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου εν Χριστώ αδελφέ κ. Μαρίνε.
Σοφές οι επισημάνσεις σας. Λανθασμένη η κριτική σας θέση.
Φρονώ ότι αν δεν είχε γίνει η συνάντηση των δύο Πρωθιεραρχών της Εκκλησίας Πάπα Φραγκίσκου και Πατριάρχου Βαρθολομαίου, θα μπορούσε να έχει καεί ο Ναός της Γεννήσεως. Ό Κύριος ημών έδωσε το σύνθημα με αυτή την θαυματουργική επέμβαση λέγοντας στους Προκαθήμενους, ότι καλό θα ήταν να έχουν τελέσει Θεία Λειτουργία Ενότητας και όχι μόνο προσκύνημα. Έτσι λοιπόν το θαύμα αυτό έγινε όχι έτσι όπως εσύ το υπονοείς αλλά έτσι όπως θα το έβλεπε κάθε ευγενική ευλαβής και αγαθή ψυχή.
Το ίδιο θα μπορούσα να ειπώ και δια τον σεισμό. Η Παναγία Μητέρα μας έδρασε θαυματουργικά και έσωσε τον κόσμο. Τον δε σεισμό τον επέτρεψε ο Κύριος για να καταλάβουν ότι δεν φτάνουν μόνο οι συζητήσεις και οι κοινές δηλώσεις. Δεν φτάνουν τα λόγια. Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για πράξεις. Το δε χάσμα που άνοιξε ο σεισμός η ενότητα της Εκκλησίας θα επουλώσει. Και κατ’ αυτό τον τρόπο η Ανατολή και η Δύση θα ζήσουν με ειρήνη.
Με αγάπη Χριστού.
Αθανάσιος

Ανώνυμος είπε...

http://amethystosbooks.blogspot.gr/2014/05/blog-post_2661.html

Γι' αυτό θα μας πεί τίποτα ο Αναστάσιος;

Ή δεν θα το δημοσιεύσει;

Θαλασσινός είπε...

Αθανάσιε, φέρεις το όνομα ενός πολύ Μεγάλου Αγίου που ονομάστηκε Άτλαντας Της Ορθοδοξίας, επειδή κράτησε τα Άγια και Αληθή Δόγματα στις πλάτες του, υπερασπίζοντάς τα με αυταπάρνηση και αυτοθυσία. Ανάξια λοιπόν φέρεις το όνομά του.

2. Είναι πλέον στην παράδοση της Εκκλησίας μας, ότι οι Σεισμοί λιμοί, φωτιές, θειάφη, και καταποντισμοί, έχουν να κάνουν με Θεοσημείες για την στραβή μας πορεία. Μελέτα τι έγινε στα Σόδομα, στην Κωνσταντινούπολη προ Αλώσεως, στους Λαυριώτες μοναχούς που συλλειτούργησαν με Λατίνους επί Βέκου (παραμένουν άλιωτοι σε σπηλιά Αγίου Όρους)κ.α.
Ότι έχει να κάνει με Ευαρέσκεια Θεού, άρρητη ευωδία καταλαμβάνει τον τόπο, που συνοδεύονται με δάκρυα χαράς, ευφροσύνης, αγαλλίασης και ειρήνη. Ενώ τα υπόλοιπα που ανέφερα συνοδεύουν τρόμο απελπισία φόβο ταραχή!!

3. Όλοι εσείς που έχετε σπουδάσει την Θεολογία και έχετε Πανεπιστημιακές αρετές και δεξιότητες, προίκα και χαρίσματα Του Αγίου Θεού, και υπερασπίζεστε με νύχια και δόντια και όπου βρεθείτε Οικουμενισμόν, για λόγους δόξας, χρημάτων, εξουσίας, και εύνοιας του Πατριάρχη, του Πάπα και του διαβόλου, ονομάζεστε προδότες, και σε τίποτα λιγότερο δεν ομοιάζετε τον Ιούδα που πρόδωσε τον Χριστόν μία φορά. Εσείς συνεχώς προδίδετε την αλήθεια, καθώς ο Χριστός είπε ότι, "εγώ είμαι η αλήθεια", και επιπλέον παρασύρετε και ψυχές στην κόλαση, το οποίο δεν βαρύνει τον Ιούδα που δεν παρέσυρε κανέναν στην κόλαση, παρά μόνον τον εαυτόν του. Για εκείνον είπε ο Χριστός μας "καλύτερα να μην είχε γεννηθεί ποτέ".
Εσείς γνωρίσατε Χριστον και την αλήθεια και υποστηρίζετε τον δαιμονικόν Οικουμενισμόν!!!

Επιπλέον δεν αποδέχομαι τον αδελφικό σου ασπασμόν, έστω και αν τον κατονομάζεις "Εν Χριστώ αδελφέ", καθώς υποστηρίζεις δημόσια και κηρύττεις τον δαιμονικόν οικουμενισμόν.
Ούτε χαιρε, δεν σε αναλογεί από εμένα.

Τέλος φρόντισε να επισκεφτείς κανένα νεκροταφείο να δείς πόσα χρήματα, βραβεία, ευαρέσκειες, Πατριαρχικές εύνοιες και παράσημα παίρνει κανείς μαζί του.
Αυτά για την ώρα.

Ανώνυμος είπε...

http://www.agioritikovima.gr/patiero/item/33841-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%8C-%CF%83%CF%80%CE%AE%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85


Τυχαίο;;;

Ανώνυμος είπε...

Να υπάρχουν συχνές κοινές συνάξεις. Αυτοί οι δύο μετά από αιώνες μπορούν να δώσουν την λύση. Έχουν την δυνατότητα να πράξουν όλα αυτά που όλοι ποθούσαν αλλά δεν τολμούσαν να το κάνουν.

Ανώνυμος είπε...

Μου αρέσει έτσι όπως τα γράφεις Αθανάσιε. Είναι και αυτή μια σοβαρή άποψη.

Ανώνυμος είπε...


για μας που κατοικούμε στο εξωτερικό θα είναι σημαντική η κοινή ημερομηνία του Πάσχα. Αν το καταφέρουν θα είναι σωτήριο.

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ μου εν Χριστώ Ιησού Μαρίνε, όλοι μας ενός Πατέρα είμαστε παιδιά. Μία είναι η Αγία Του Εκκλησία. όλοι μαζί πορευόμαστε στον αγώνα τον πνευματικό με τις πτώσεις και τις ανορθώσεις μας. Για εμένα θα παραμένεις αδελφός. Ο Χριστό μας έκανε έλεγχο στην αμαρτία αλλά δεν έδειξε αποστροφή όπως εσύ προς το πρόσωπο του ανθρώπου.
Να έχεις την χαρά του Κυρίου σε ασπάζομαι με αδελφική αγάπη,
Αθανάσιος

Ανώνυμος είπε...

Προς Αριμαθαίο:
Το "υπέρ της πάντων ενώσεως" δηλώνει ένωση εν αληθεία όλων των ανθρώπων και συνδυάζεται με το "τους πεπλανημένους επανάγαγε" της λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου. Ως κληρικός που υποψιάζομαι ότι είστε, θα έπρεπε να γνωρίζετε κάπως καλύτερα την θεολογία και ειδικά να μην ψεύδεστε προς τους χριστιανούς, αν πραγματικά φοβάστε τον Θεό.
Κατά δεύτερο λόγο:
Ο καταστρεπτικός σεισμός στην Ίμβρο και η πυρκαγιά στο σπήλαιο της Γεννήσεως, την επαύριο της επίσκεψης του Πάπα της Ρώμης, θα έπρεπε να ιδωθούν ως αυτό που είναι: ΘΕΟΣΗΜΕΙΕΣ. Εάν δεν υπήρχε τόση πόρωση εκ μέρους των ελάχιστων οικουμενιστών κληρικών.
Τώρα, για το άλλο θέμα, που υποτιμάται από πολλούς, δηλ. για τη σχέση που έχει ο έξαλλος οικουμενισμός ορισμένων κληρικών με τον διπλό βίο που διάγουν, ας μην ανοίξουμε συζήτηση. Οι γνωρίζοντες γνωρίζουν...

Ανώνυμος είπε...

Κάποιοι αφελείς και αιθεροβάμονες "αγαπολόγοι" ας μελετήσουν και τη θαυμάσια κριτική ανάλυση του Γιώργου Ππαπαθανασόπουλου.
http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_7174.html

Ανώνυμος είπε...

Δεν γνωριζω τι πολιτικα παιχνιδια παιζονται.ο,τι θελει ο καθεις ας εννοησει.
Εμεις γνωριζουμε απο τους Πατερες οτι τα Ευαγγελια εκδηλωνονται με δυο τροπους.Με τηδυναμη του βαπτισματος που φερνει σωτηρια και η αλλη δωριζεται στους Μαρτυρες που βαπτιζονται στο δικο τους αιμα.Ολες οι αλλες ενωσεις ειναι αδυνατον να κατανοηθουν.Η χαρη ειναι αμεση και δεν ειναι για το μελλον.''αληθινα θα εισαι απο σημερα μαζι μου στον Παραδεισο''ειπεν Ο Κυριος στον ληστη στο σταυρο.Και ερμηνευει ο αγιος Κυρηλλος,ναι θα εισαι σημερα μαζι μου στον Παραδεισο επειδη ακουσες τη φωνη μου και δεν σκληρυνες την καρδια σου!
Απεριγραπτα συναισθηματα!ο Μυυσης και οι Προφητες δεν μπηκαν ακομη...κεινος μπηκε! Γιατι δεν περιμενω μονον τα εργα αλλα και την πιστη! Ερμηνευει Κυρηλλος....
Ηρθα Εγω που βοσκω προβατα και βρηκα ενα προβατο,διοτι ΕΠΙΣΤΕΥΣΕ! ΚΑι επειδη ειπε ''θυμησου με Κυριε....''τον εβαλα στον Παραδεισο.......
Γι αυτο και συ μην αρνηθεις τον εσταυρωμενο (μου λεγει)!
Διοτι αν τον αρνηθεις,εχεις πολλους που θα σε ελεγξουν.
Θα σε ελεγξει ο Ιουδας ο προδοτης,γιατι ο προδοτης γνωριζει οτι Ο Χριστος καταδικαστηκε σε θανατο απο τους αρχιερεις και τους πρεσβυτερους.
Το μαρτυρουν τα τριακοντα αργυρια.Το μαρτυρει η Γεθσημανη,οπου εγινε η προδοσια(σελ 340 κατηχησεις τομος Α`)
Δεν λεγω ακομη το ορος των Ελαιων,στο οποιο τη νυχτα εκεινη ηταν παροντες οι μαθητες και προσευχονταν.Το Μαρτυρει η σεληνη που βγαινει τη νυχτα.
Το μαρτυρει η μερα και ο ηλιος που σκοτεινιασε,γιατι δεν αντεχε.....δεν αντεχε να βλεπει.....την παρανομια αυτων ,που επιβουλευονταν τον Κυριο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα σε ελεγξει η φωτια, κοντα στην οποια στεκοταν και θερμενοταν ο Πετρος.
Εαν αρνηθεις τον σταυρο σε περιμενει αιωνια φωτια.
1)

Ανώνυμος είπε...

2(
Σου μιλω σκληρα
Για να μην αποπειραθεις να σκληρυνθεις.
Θυμησου τα μαχαιρια με τα οποια ηλθαν στην Γεθσημανη εναντιον Του ΧΡΙΣΤΟΥ για να μη δοκιμασεις την αιωνια ρομφαια.
Θα σε ελεγξει το σπιτι του Καιαφα,που δειχνει με τη σημερινη ερημια τη δυναμη Εκεινου που δικαστηκε τοτε εκει.
Θα σταθει απεναντισου κατηγορωντας σε κατα την ημερα της Κρισεως και ο ιδιος ο Καιαφας.
Ακομη θα σταθει απεναντι σου και ο υπηρετης που εδωσε ραπισμα στον Ιησου. Και αυτοι που Τον εδεσαν και Τον οδηγησαν στους αρχιερεις.
Επισης θα σταθει απεναντι σου και ο Ηρωδης και ο Πιλατος,λεγοντας κατα καποιον τροπο -αυτος συκοφαντηθηκε απο Ιουδαιους και εμεις γνωριζαμε οτι δεν ειχε κανει κανενα σφαλμα...συ ομως γιατι τον αρνηθηκες;;;;διοτι εγω ο Πιλατος ενιψα τα χερια μου,τοτε...
Θα σταθουν αντιμετοποι σου οι ψευδομαρτυρες και οι στρατιωτεςπου Του φορεσαν την κοκκινη χλαμυδα,και εβαλαν στο κεφαλι του ακανθινο στεφανι.Τον σταυρωσαν στον Γολγοθα και ερριξαν κληρο για τον Χιτωνα Του.
Θα σε ελεγξει ο Σιμωνας ο Κηρυναιος,που κρατησε τον σταυρο ακολουθωντας Τον Ιησου.

Ανώνυμος είπε...

3)
Ακομα θα σε ελεγξει απο τα αστερια ο ηλιος που επαθε εκλειψη,και απο τη γη το κρασι το αναμικτο με σμυρνα,απο τα καλαμοειδη το καλαμι,απο τα βοτανα ο υσσωπος,απο τα θαλασσια το σφουγγαρι,απο τα δεντρα,το ξυλο του Σταυρου.
Θα σε ελεγξουν οι στρατιωτες,που Τον καρφωσαν οπως ειπα...ο στρατιωτης,που τρυπησε με λογχη την πλευρα Του.
Ακομα θα σε ελεγξουν και οι γυναικες που παρευρισκονταν εκει,το καταπετασμα του ναου,που τοτε σκισθηκε,το πραιτωριο του Πιλατου(σελ 341),που τωρα ειναι ερημωμενο με τη δυναμη εκεινου που τοτε σταυρωθηκε.
Και Αυτος Ο Αγιος Γολγοθας που υπερανυψωθηκε και φαινεται μεχρι σημερα και δειχνει μεχρι τωρα πως τοτε οι πετρες του σχισθηκαν για Τον Χριστο!
Το μνημα που ειναι εκει κοντα οπου τοποθετηθηκε το σωμα Του.Οι Αγγελοι που ηταν τοτε παροντες.οι γυναικες,που Τον προσκυνησαν μετα την Ανασταση.
Ο Πετρος και ο Ιωαννης,που ετρεξαν πηγαινοντας στο μνημα......ο Θωμας,που εβαλε το χερι στην πλευρα Του και τα δαχτυλα στα σημαδια των καρφιων.
Διοτι και εκεινος,δια εμας εψηλαφησε την πλευρα και ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΕΣΥ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΣΟΥΝ ΤΟΤΕ ΠΑΡΩΝ.....αυτο,κατ οικονομιαν το ζητησε εκεινος που ηταν παρων.

Ανώνυμος είπε...

4)εχεις δωδεκα αποστολους μαρτυρες του σταυρου και την οικουμενη και το πλη-θος των ανθρωπων που πιστευουν στον ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ.
..Αυτο το σημειο δε,Του Σταυρου,προκειται να εμφανισθει στον ουρανο μαζι με Τον Ιησου.
Διοτι θα προηγειται το τροπαιο του Βασιλεια,για να το δουν οι Ιουδαιοι....θα δουν Αυτον που τρυπησαν με την λογχη και να θρηνησουν με κοπετους.
Αλλα εκεινοι μεν θα κλαψουν,χωριστα καθε φυλη διοτι θα μετανοησουν,τοτε που δε θα υπαρχει γι αυτους καιρος μετανοιας.
Ομως εμεις θα καυχηθουμε για τον Σταυρο,προσκυνωντας τον Κυριο,τον Οποιον εστειλε Ο Θεος και σταυρωθηκε για χαρη μας,προσκυνωντας και Τον Πατερα Θεο,που εστειλε Τον Χριστο μαζι με το ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ,ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΑΜΗΝ!
π

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα το άρθρο στα θρησκευτικά και νομίζω ότι ο κ. Παπαθανασόπουλος αισθάνεται ως φτωχός συγγενής. Το όλο κείμενο του αποπνέει αισθήματα επαρχιωτισμού και μόνο. Κρίμα περίμενα να κατακρίνει με σοβαρότητα λόγου και όχι με ευτελισμούς νοσηρής σκέψης.

Ανώνυμος είπε...

Σε όλη την κοινή δήλωση δεν διαπίστωσα κ. Μαρίνε κανένα δαιμονικό εγωισμό. Τον εγωισμό τον διαθέτουν όλοι εκείνοι που έχουν κομματιάσει την εκκλησία με σχίσματα και γέμισαν τις πολιτείες και τα χωριά με εκκλησίες και παπάδες του παλαιοημερολογίτικου μοντέλου. Κάθε δέκα ψυχές και μια ψευδοεκκλησία η οποία αφορίζει τους άλλους. Αν δεν μετανοήσουν τους προσμένει μεγαλύτερη κόλαση από τους παπικούς.

Ανώνυμος είπε...

Προς 5:41: τι να σου πει κανείς!

Θαλασσινός είπε...

Φίλε ανώνυμε 5:49μμ καταρχήν δεν ομιλώ ως εκπρόσωπος των παλαιοημερολογιτών, οπότε μην με ρωτάς για τα βουνά και για τα λαγκάδια, και οπωσδήποτε όποιος φοράει ιατρική μπλούζα δεν είναι Ιατρός, έτσι και όποιος φοράει ράσα και ονομάζεται παλαιοημερολογίτης, δεν σημαίνει ότι έχει και νόμιμη υπόσταση.
Εφόσον ερευνάτε για Ιατρό του σώματος έστω και για κάτι απλό, είναι δυνατόν να μην ερευνάτε για τον Ιατρό των ψυχών???
Πάντως στις μέρες μας με την τεχνολογία είναι πολύ εύκολο να διαπιστώσει κανείς τον νόμιμο από τον παράνομο Ιερέα, και φυσικά ρωτώντας τον, ποιόν Επίσκοπο μνημονεύει!! Απλά τα πράγματα. Όσο για τους αφορισμούς που αναφέρεις θα σου θυμίσω ότι ο Αγιος Επιφάνειος Κύπρου, ήταν στην ομάδα Επισκόπων που υπογράψανε τον αφορισμό του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, τότε που τον κατηγορούσανε με ψευδομάρτυρες για 40 κατηγορίες. Δεν τον εμπόδισε η παράνομη πράξη να αγιάσει?? Αγιάσανε και οι δύο. Θέλω να πώ ότι αν ψάξει κανείς με ενδιαφέρον και προσοχή, θα βρεί την ακέραια Αγία Εκκλησία του Πατρίου εορτολογίου, και φυσικά θα καταλάβει που υπάρχουν παράνομες πράξεις αφορισμού και σχισμάτων και που υφίσταται η νομιμότητα. Δεν έχουμε σχέση με την παρανομία των αφορισμών, και φυσικά τέτοιοι παράνομοι αφορισμοί δεν είναι ενεργοί. Ψάξτε και ερευνήστε την νομιμότητα, και αφήστε τις δικαιολογίες και τις προφάσεις για την παραμονή σας στην νεοημερολογιτική Εκκλησία.

Προς αθανάσιο 9:42.
Αχ καυμένε Αθανάσιε, λυπάμαι που αν και γνώστης των πραγμάτων υιοθετείς και εσύ την Οικουμενιστική Πατριαρχική ρήση "όλοι μας ενός Πατέρα είμαστε παιδιά""!!!!, και σκέφτομαι ότι ναι όλοι είμαστε πλασμένοι με το "κατ' εικόνα", όμως δεν μας εξασφαλίζει την σωτηρία μας, παρά ο νόμιμος αγώνας μέσα από την Αγίαν Εκκλησίαν. Τι τον ωφέλησε τον Ιούδα το "Κατ' εικόνα", τι τον ωφέλησε τον αιρεσιάρχη Άρειο?? Δεν κολάζονται στην κόλαση?? Γιατί είπε ο Χριστός μας στους σταυρωτές του, "γεννηματα εχιδνών", δηλαδή τέκνα του διαβόλου, και δεν τους είπε γεννήματα του πατέρα μου??? Αθανάσιε, τα έργα μας και η ομολογία μας καθορίζει τον Πατέρα μας και όχι τον Κατ' εικόνα!
Λυπάμαι.

Ανώνυμος είπε...

Ασύδοτος ο πατριάρχης και προκλητικότατος πρόσθεσε έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των ατέλειωτων εκπτώσεών του απ την Ορθόδοξη Πίστη.