Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Κοινή Δήλωσις τοῦ Πάπα Φραγκίσκου καί τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου


Κοινή Δήλωσις
 τῆς Α.Ἁγιότητος τοῦ Πάπα Φραγκίσκου 
καί τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου  κ.κ. Βαρθολομαίου
(30 Νοεμβρίου 2014)

Ἡμεῖς, ὁ Πάπας Φραγκίσκος καί ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ἐκφράζομεν τήν βαθεῖαν πρός τόν Θεόν εὐγνωμοσύνην μας διά τήν δωρεάν τῆς νέας ταύτης συναντήσεώς μας, ἡ ὁποία μᾶς παρέχει τήν δυνατότητα, παρουσίᾳ τῶν μελῶν τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, τοῦ κλήρου καί τῶν πιστῶν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, νά ἑορτάσωμεν ἀπό κοινοῦ τήν ἑορτήν τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου τοῦ Πρωτοκλήτου καί αὐταδέλφου τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου. Ἡ μνήμη τῶν Ἀποστόλων, οἱ ὁποῖοι ἐκήρυξαν τήν καλήν ἀγγελίαν τοῦ Εὐαγγελίου εἰς τόν κόσμον διά τοῦ κηρύγματος καί τῆς μαρτυρίας τοῦ μαρτυρίου των, ἐνισχύει ἐντός ἡμῶν τήν ἐπιθυμίαν νά συνεχίσωμεν τήν κοινήν ἡμῶν πορείαν πρός τήν ὑπέρβασιν, ἐν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ, τῶν ἐμποδίων, τά ὁποῖα μᾶς διαιροῦν.

Κατά τήν εὐκαιρίαν τῆς συναντήσεώς μας εἰς Ἱεροσόλυμα τόν παρελθόντα Μάϊον, κατά τήν ὁποίαν ἐμνήσθημεν τοῦ ἱστορικοῦ ἐναγκαλισμοῦ τῶν ἀοιδίμων προκατόχων ἡμῶν Πάπα Παύλου Ϛ’ καί Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, ὑπεγράψαμεν κοινήν δήλωσιν. Σήμερον, κατά τήν εὐτυχῆ νέαν ταύτην ἀδελφικήν ἡμῶν συνάντησιν, ἐπιθυμοῦμεν νά ἐπαναβεβαιώσωμεν τάς κοινάς ἡμῶν προθέσεις καί ἀνησυχίας.

Ἐκφράζομεν τήν εἰλικρινῆ καί σταθεράν ἀποφασιστικότητά μας, ὑπακούοντες εἰς τό θέλημα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, νά ἐντείνωμεν τάς προσπαθείας μας διά τήν προώθησιν τῆς πλήρους ἑνότητος ὅλων τῶν Χριστιανῶν καί, ὑπεράνω ὅλων, μεταξύ τῶν Καθολικῶν καί τῶν Ὀρθοδόξων. Ὡσαύτως, προτιθέμεθα νά στηρίξωμεν τόν θεολογικόν διάλογον, ὁ ὁποῖος ἤρχισεν ἀκριβῶς πρό τριάκοντα πέντε ἐτῶν ὑπό τοῦ Οἰκουμενικού Πατριάρχου Δημητρίου καί τοῦ Πάπα Ἰωάννου Παύλου Β’ ἐδῶ εἰς τό Φανάριον, καί ὁ ὁποῖος ἀσχολεῖται κατ’ αὐτάς μέ τά πλέον δύσκολα ζητήματα, τά ὁποῖα ἐσημάδευσαν τήν ἱστορίαν τῶν διαιρέσεών μας καί ἀπαιτοῦν προσεκτικήν καί λεπτομερῆ μελέτην. Πρός τόν σκοπόν αὐτόν παρέχομεν τήν διαβεβαίωσιν τῆς διαπύρου προσευχῆς μας ὡς Ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας, ζητοῦντες ἀπό τούς πιστούς μας νά ἑνώσουν τάς προσευχάς των μέ τάς ἰδικάς μας «ἵνα πάντες ἕν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ» (Ἰω. ιζ΄, 21).

Ἐκφράζομεν τήν κοινήν ἡμῶν ἀνησυχίαν διά τήν τρέχουσαν κατάστασιν εἰς τό Ἰράκ, τήν Συρίαν καί ὅλην τήν Μέσην Ἀνατολήν. Εἴμεθα ἡνωμένοι ἐν τῇ ἐπιθυμίᾳ μας διά εἰρήνην καί σταθερότητα καί εἰς τήν θέλησιν νά προωθήσωμεν τήν ὑπέρβασιν τῶν συγκρούσεων διά τοῦ διαλόγου καί τῆς καταλλαγῆς. Ἐνῷ ἀναγνωρίζομεν τάς προσπαθείας, αἱ ὁποῖαι ἤδη καταβάλλονται πρός προσφοράν βοηθείας εἰς τήν περιοχήν, συγχρόνως καλοῦμεν ὅλους ὅσοι ἔχουν εὐθύνην διά τάς τύχας τῶν λαῶν νά ἐπιτείνουν τήν δέσμευσίν των ἔναντι τῶν κοινοτήτων αἱ ὁποῖαι ὑποφέρουν, περιλαμβανομένων καί τῶν χριστιανικῶν, καί νά τάς ἐνισχύσουν νά παραμείνουν εἰς τήν χώραν τῆς καταγωγῆς των. Δέν δυνάμεθα νά ἀποδεχθῶμεν μίαν Μέσην Ἀνατολήν χωρίς Χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι ὁμολογοῦν τό Ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ ἐκεῖ ἐπί δύο χιλιάδες χρόνια. Πολλοί ἀπό τούς άδελφούς καί τάς ἀδελφάς μας διώκονται καί ὑπεχρεώθησαν βιαίως νά ἐγκαταλείψουν τάς ἑστίας των. Φαίνεται ὅτι ἀκόμη καί ἡ ἀξία τῆς ἀνθρωπίνης ζωῆς ἔχει χαθῆ• τό ἀνθρώπινον πρόσωπον δέν ὑπολογίζεται πλέον καί δύναται νά θυσιασθῇ δι᾿ ἄλλους σκοπούς. Καί, τό τραγικώτερον, πάντα ταῦτα συναντοῦν τήν ἀδιαφορίαν τῶν πολλῶν. Ὅπως μᾶς ὑπενθυμίζει ὁ Ἅγιος Παῦλος, «εἴτε πάσχει ἕν μέλος, συμπάσχει πάντα τά μέλη, εἴτε δοξάζεται ἕν μέλος, συγχαίρει πάντα τά μέλη» (Α’ Κορ. ιβ΄, 26). Τοῦτο ἀποτελεῖ τόν νόμον τῆς Χριστιανικῆς ζωῆς, καί μέ τήν ἔννοιαν αὐτήν δυνάμεθα νά εἴπωμεν ὅτι ὑπάρχει ἐπίσης καί ἕνας οἰκουμενισμός τῆς ὀδύνης. Ὅπως ἀκριβῶς τό αἷμα τῶν μαρτύρων ὑπῆρξε τό σπέρμα τῆς δυνάμεως καί ἀναπτύξεως τῆς Ἐκκλησίας, κατά τόν ἴδιον τρόπον ἡ συμμετοχή εἰς τάς καθημερινάς θλίψεις ἠμπορεῖ νά ἀποβῇ ἀποτελεσματικόν ὄργανον ἑνότητος. Ἡ τρομερά κατάστασις τῶν χριστιανῶν καί ὅλων ὅσοι ὑποφέρουν εἰς τήν Μέσην Ἀνατολήν καλεῖ ὄχι μόνον εἰς συνεχῆ προσευχήν, ἀλλά καί εἰς τήν κατάλληλον ἀνταπόκρισιν ἐκ μέρους τῆς διεθνοῦς κοινότητος.

Αἱ σοβαραί προκλήσεις, τάς ὁποίας ἀντιμετωπίζει ὁ κόσμος εἰς τήν παροῦσαν κατάστασιν, ἀπαιτοῦν τήν ἀλληλεγγύην ὅλων τῶν ἀνθρώπων καλῆς θελήσεως, καί διά τοῦτο ἀναγνωρίζομεν ὡσαύτως τήν σπουδαιότητα τῆς προωθήσεως ἐποικοδομητικοῦ διαλόγου μετά τοῦ Ἰσλάμ ἐπί τῇ βάσει ἀμοιβαίου σεβασμοῦ καί φιλίας. Ἐμπνεόμενοι ἀπό κοινάς ἀξίας καί ἐνισχυόμενοι ἀπό γνήσια ἀδελφικά αἰσθήματα, Μουσουλμάνοι καί Χριστιανοί καλοῦνται νά ἐργασθοῦν ἀπό κοινοῦ χάριν τῆς δικαιοσύνης, τῆς εἰρήνης καί τοῦ σεβασμοῦ τῆς ἀξιοπρεπείας καί τῶν δικαιωμάτων κάθε προσώπου, ἰδιαιτέρως εἰς τάς περιοχάς ἐκείνας, ὅπου ἄλλοτε ζοῦσαν ἐπί αἰῶνας μέ εἰρηνικήν συνύπαρξιν, καί ἤδη ὑφίστανται ἀπό κοινοῦ τήν τραγικότητα τῆς φρίκης τοῦ πολέμου. Ἐπί πλέον, ὡς Χριστιανοί Ἡγέται, καλοῦμεν ὅλους τούς θρησκευτικούς ἡγέτας νά ἐπιδιώξουν καί ἐνισχύσουν τόν διαθρησκειακόν διάλογον καί νά καταβάλουν κάθε προσπάθειαν διά τήν οἰκοδόμησιν ἑνός πολιτισμοῦ εἰρήνης καί ἀλληλεγγύης μεταξύ ἀνθρώπων καί λαῶν. Ἐνθυμούμεθα, ἐπίσης, ὅλους τούς λαούς, οἱ ὁποῖοι δοκιμάζονται ἀπό τά δεινά τοῦ πολέμου. Ἰδιαιτέρως προσευχόμεθα διά τήν εἰρήνην εἰς τήν Οὐκρανίαν, χώραν μέ ἀρχαίαν Χριστιανικήν παράδοσιν, καί ἀπευθύνομεν ἔκκλησιν πρός ὅλα τά ἐμπλεκόμενα μέρη νά ἀκολουθήσουν τήν ὁδόν τοῦ διαλόγου καί τοῦ σεβασμοῦ τοῦ Διεθνοῦς Δικαίου πρός τόν σκοπόν τοῦ τερματισμοῦ τῶν συγκρούσεων, ὁ ὁποῖος θά ἐπιτρέψῃ εἰς ὅλους τούς Οὐκρανούς νά ζήσουν μέ ἁρμονίαν.

Ἡ σκέψις μας στρέφεται πρός ὅλους τούς πιστούς τῶν Ἐκκλησιῶν μας ἀνά τόν κόσμον, τούς ὁποίους χαιρετοῦμεν παραθέτοντες αὐτούς εἰς τόν Σωτῆρα μας Χριστόν, ὥστε νά εἶναι ἀκάματοι μάρτυρες τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὑψώνομεν τήν διάπυρον προσευχήν μας πρός τόν Κύριον ὅπως χαρίσῃ τήν δωρεάν τῆς εἰρήνης ἐν ἀγάπῃ καί ἑνότητι εἰς ὅλην τήν ἀνθρωπίνην οἰκογένειαν.

«Αὐτός δέ ὁ Κύριος τῆς εἰρήνης δῴη ὑμῖν τήν εἰρήνην διά παντός ἐν παντί τρόπῳ. Ὁ Κύριος μετά πάντων ὑμῶν» (Β’ Θεσσ. γ΄, 16).

Ἐκ Φαναρίου, 30 Νοεμβρίου 2014.                 

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλό το κείμενο. Ας προσπαθήσουν και οι δύο αυτά που εύχονται να τα κάνουν πράξη για το καλό της παγκόσμιας κοινότητας.

Ανώνυμος είπε...

Άπας ο Ορθόδοξος κόσμος υπογράφει την κοινή αυτή δήλωση.

Ανώνυμος είπε...

Δήλωση ουσίας η Εκκλησία μπορεί να διαγνώσει τα προβλήματα. Οι πολιτικοί παραμένει απάνθρωπη. Αυτούς τους ηγέτες ψηφίζουμε να μας κυβερνήσουν.

Ανώνυμος είπε...

Αίσχος και ντροπή για την εσχάτη προδοσία!!!! Ο λύκος με μορφή προβάτου "Πάπας" χωρίς να μετανοήσει και να επιστρέψει στην Ορθοδοξίανκαι οι αγαπολογίες του με τον πλανεμένο Βαρθολομαίο πιστέυουμε ότι θα μας οδηγήσουν σε κάτι καλο για το καλό της ανθρωπότητας;! Ας γελάσουμε!!! Τι δουλειά έχουμε με την αρχιαίρεση, μία είναι η αληθινή Εκκλησία η Ορθοδοξία μας. Αλλά φαίνεται ότι αυτό ο Πατριάρχης τόχει ξεχάσει προ πολλού και οδηγείται και ο ίδιος για απώλεση της ψυχής του αλλά και την Ορθοδοξία στην απώλεια. Ομως η Ορθοδοξία δεν χάνεται γιατί έχει κεφαλή της τον Κύριο αλοίμονο στην ταλαίπωρη αυτή ψυχή που ο Θεός τον αξίωσε να γίνει Πατριάρχης και δυστυχώς στις μέρες του θάχει στο αιώνιο ταξίδι του αποσκευή του την προδοσία!!!! Ο Θεός να μας ελεήσει όλους!

Ανώνυμος είπε...

Που την είδες την προδοσία. Τα αποκυήματα της νοσηρής σου φαντασίας να τα κρατάς για σένα. Ο Πάπας Ρώμης είναι ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ έχει κανονική Αρχιεροσύνη. Αυτό μας διδάσκουν στο πανεπιστήμιο. Αυτό λένε όλες οι Εκκλησίες οι Ορθόδοξες. Το ότι είναι σχισματικός είναι άλλο θέμα. Διάβασε και μετά γράφε. Μην ακούς μόνο παπάδες που σαν μόνο στόχο αφού δεν γνωρίζουν θεολογία και εκκλησιολογία το μόνο που γνωρίζουν να κάνουν είναι να φωνάζουν και να φανατίζουν ημιμαθείς πιστούς. Σταματάτε τα υβριστικά σας παραληρήματα.

Ανώνυμος είπε...

Άρχισαν τα παπαγαλάκια των ανθενωτικών τις γνωστές διαμαρτυρίες «Ορθοδοξία ή Θάνατος» και αυτοί που φωνάζουν είναι καλοπερασάκηδες βολεμένοι.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πατριάρχης θα έχει ως αποσκευή κοντά του στο αιώνιο ταξίδι τους αγώνες του για την Εκκλησία.
Όλη την ζωή του την πρόσφερε σε Αυτή.

Ανώνυμος είπε...

«Κωνσταντίνου ἡ Πόλις,
Πρωτοκλήτου λυχνία τε,
ἅγει ἑορτήν λαμπροφόρον,
δεχομένη τόν Πρόεδρον,
Ρωμαίων Ἐκκλησίας τῆς σεπτῆς,
Καθέδρας κορυφαίου μαθητοῦ,
διαδέχων διαθέσει τε ἐκ ψυχῆς,
εὐξώμεθα γηθοσύνως,
μεῖνον Παράκλητε ἐν ἡμῖν,
ἄγων ἡμᾶς πρός σήν βοήθεια,
ἥν ὁμοφώνως στόματι ἑνί,
καρδίᾳ σέ δοξάζομεν»!
Aν αυτό το κατάπτυστο τροπάριο δεν είναι ο ορισμός της προδοσίας τότε τι είναι προδοσία;

Ανώνυμος είπε...

Ο αδελφός 10,48 γνωρίζει τις βουλές του Κυρίου που καταδικάζει τον Πατριάρχη κατά αυτό τον τρόπο. Με ποια εξουσία το κάνει. Δεν βλέπει ο καθένας μας το δοκάρι στο μάτι του αλλά κοιτάζει με μίσος την σκλήθρα του άλλου.
Κύριε ελέησον.

Ανώνυμος είπε...

Όλες οι επισημάνσεις να πραγματοποιηθούν και να μην είναι περιστασιακά ευχολόγια το έχει ανάγκη ο κόσμος που αγωνιά για το σήμερα και το αύριο.

Ανώνυμος είπε...

Εγω δεν ξερω τι μου λετε εσεις,
Εγω μαθητευσα με τους Πατερες και αυτοι μου εχουν βαλει καλα στον νου πως ολα τα αποστολοπαραδοτα θεσμια δεν καταπατουνται.
Επισης ,στις κατηχησεις και διδασκαλιες παιρνες οπλα κατα των αιρεσεων,παιρνεις πνευματικα βελη για να εισαι ετοιμος να τα εκτοξευσεις, εκτοξευεις κατα της πλανης,γι αυτο οι διδασκαλιες των αγιων Αποστολων και των αγιων Πατερων δεν αφορουν το ενα μερος της αληθειας αλλα το ολον.Εκτος αυτου,απο την βαπτιση μας,μας συμβουλευουν οι αγιοι , πως η δειλια ειναι χαρακτηριστικο του ανθρωπου μετα την πτωση,εξ αιτιας της υπερηφανειας του.Ερχεται ομως το Αγιον και ιερον Βαπτισμα μας και ο ανθρωπος αναγενναται, και με το Χρισμα ο Βαπτισμενος δεχεται την δωρεα του αγιου Πνευματος...απο εκει και εκει,εμφορειται απο την αρετη της ανδρειας και αυτη αποτελει την βαση για τα επι μερους χαρισματα .Και αυτα ειναι το χαρισμα του ευαγγελισμου οπου ειχαν και οι αποστολοι ,και την γενναια σταση εναντι των πλανων ,και κακοδοξιων ...καθως και και εναντι των πειρασμων που μαζι με την προσευχη και τα αγια Μυστηρια ..αποτελουν τις ασπιδες προστασιας,ετσι βγαζουμε τα συμπερασματα γιατι οι αποστολοι μετα τη ληψη του αγ.Πνευματος εκηρυτταν αφοβα την αληθεια.
Σε λιγο,θα ντρεπομαστε να κανουμε και το σταυρο μας μη και μας παραξηγησουν οι μουσουλμανοι,τι θα γινει δηλαδη,δεν θα τον κανουμε να μη σφραγιζουμε τον εαυτον μας να παιρνουν δρομο οι δαιμονες;Τοτε τι βαπτισθηκαμε; Ολα αυτα τα δωρα του Αγ.Πνευματος να παραμεινου εν αχρηστεια;
Κανενα αλλο οπλο δεν υπαρχει για το πνευμα της πλανης ,αυτο μαθαμε , παρα μονον η πιστις.Αυτη καταφρονει πειρασμους και μαρτυρια γιατι το εργο της ειναι η αληθεια.
Μισος για κανεναν δεν εχουμε,εχουμε ομως δικαιωμα να ενδειαφερομαστε για τον θησαυρο ημων την Ορθοδοξια.
Δυστυχως ομως,οποιος αγαπα πατριδα και πιστη ειναι ''επαρχιωτης''...το ολιγοτερο ολιγοτερο ,μη πουμε το τι εχουμε ακουσει,μαζευω στοιχεια ακομη...ειδικα απο τους σχισματικους,τι να πουμε!
Μας εσου-βλισαν σαν τους Αθανασιους Διακους,,κλαμα και γελιο μαζι ...φοβερη εμπειρια!
Αι στην ευχη να μη μπορεις να υπερασπιστεις την πιστη σου...π

Ανώνυμος είπε...

Πόσο δικαιώνεται ο μακαριστός Σωτηρόπουλος που χαρακτήρισε το Βαρθολομαίο σαν το μεγαλύτερο εχθρό της Ορθοδοξίας σήμερα.

Ανώνυμος είπε...

Εκπληκτικός θεολογικός λόγος από μια ηγετική μορφή της Ορθοδοξίας. Κάθε ομιλία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου είναι θησαυρός.

Ανώνυμος είπε...

Ο Σωτηρόπουλος είχε μεγάλο και απύλωτο στόμα που δεν προσομοίαζε σε θεολόγο. Μια φορά τον είδα σε βήμα Ιερού Ναού μιλώντας μα ρίχνει μούντζες. Τώρα είναι στην ευσπλαχνική κρίση του Θεού. Τον Πατριάρχη τον έβριζε από μίσος. Δυστυχώς έλεγε κουβέντες που δεν έπρεπε. Μην το φέρνεις τώρα ως παράδειγμα φίλε.